Kaldi formule

“Kaldi, de kortste weg naar het perfecte kopje koffie of thee” dat is de lijfspreuk van de Kaldi formule. Eind jaren ’90 hadden Hans Tietema en een vriend Jeppe het idee om een koffie en thee speciaalzaak te beginnen. Via via belandden ze in de koffiewereld en ontdekten ze een nieuw horeca-retailconcept: koffie proeven, drinken, ruiken én direct kopen! Zo gezegd, zo gedaan. Nu, 17 jaar later, heeft de Kaldi formule 29 vestigingen en 10 mobiele espressobars door heel Nederland.

Samen met IAZ (Interieur Architectuur Zwolle) heeft Spijker Interieurbouw en Decoratie een interieurconcept ontwikkeld voor de Kaldi formule. Klanten mogen de koffie zelfs proeven, daarom is het uitgangspunt ‘beleving in de winkels’. De winkels hebben de uitstraling alsof de klant door een pakhuis loopt waar de koffie en thee ligt opgeslagen, oftewel: stoer, industrieel, maar met een gezellige twist. Deze pakhuis-look is te zien aan de wanddecoratie met een foto van opgeslagen koffie en thee. Ook de stellages hebben een industriële uitstraling, wat bijdraagt aan die beleving. In de winkels in Amersfoort, Emmen, Bergen op Zoom, Amsterdam, Arnhem, Roermond, Maastricht en Apeldoorn is dit interieurconcept te zien.

Kaldi formule